Podmienky ochrany osobných údajov

10. Osobné údaje a ich ochrana

10.1. Predávajúci: TRISTANPRESS spol. s.r.o., so sídlom: Stummerova 29, 955 01 Topoľčany, SR, IČO: 34 108 483, DIČ: 2020420215, IČ DPH: SK2020420215, spoločnosť zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Nitra, oddiel: Sro, vložka č.: 633/N, kontaktná osoba: Miloš Rybanský, e-mail: info@potlacsk.sk, www.potlacsk.sk, mobil: +421 940 999 343, ako prevádzkovateľ, spracúva osobné údaje kupujúcich a tiež potenciálnych zákazníkov (ďalej len “dotknuté osoby“) v rozsahu, spôsobom a za účelom, ktorý je v súlade s ustanoveniami zákona č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov a o zmene niektorých zákonov (ďalej len „ZnOOÚ“).

10.2. Predávajúci spracúva osobné údaje dotknutých osôb v rozsahu: titul, meno, priezvisko, bydlisko/ adresa dodania tovaru /fakturačná adresa, e-mailová adresa, telefónne číslo, číslo účtu za účelom uzavretia a plnenia kúpnej zmluvy a plnenia záväzkov vyplývajúcich z kúpnej zmluvy, alebo v súvislosti s ňou, ako aj v predzmluvných vzťahoch s dotknutými osobami; spracúva ich najmä pri vybavovaní objednávok, vystavovaní faktúr, doručovaní objednaného tovaru, evidencii objednávok a kúpnych zmlúv, evidencii osôb registrovaných prostredníctvom elektronického obchodu predávajúceho a pri vybavovaní prípadných reklamácií.

10.3. Predávajúci týmto oznamuje dotknutej osobe, že zmysle § 13 ods. 1 písm. b) ZnOOÚ predávajúci ako prevádzkovateľ bude v procese uzatvárania kúpnej zmluvy spracúvať osobné údaje kupujúceho ako dotknutej osoby bez jeho súhlasu ako dotknutej osoby, keďže spracúvanie osobných údajov dotknutej osoby bude vykonávané predávajúcim v predzmluvných vzťahoch s dotknutou osobou a spracúvanie osobných údajov dotknutej osoby je nevyhnutné na plnenie z kúpnej zmluvy, v ktorej vystupuje dotknutá osoba ako jedna zo zmluvných strán.

10.4. Predávajúci bude spracúvať osobné údaje dotknutej osoby po dobu trvania kúpnej zmluvy a jej uchovania v súlade s príslušnými právnymi predpismi, t.j. 10 rokov (ďalej len „Doba uchovávania osobných údajov“). Predávajúci po splnení tohto účelu spracúvania zabezpečí bezodkladne likvidáciu osobných údajov dotknutej osoby.

10.5. Zakliknutím ikony „súhlasím so spracúvaním svojich osobných údajov na marketingové účely“ na webovej stránke elektronického obchodu predávajúceho dotknutá osoba vyjadruje predávajúcemu súhlas so spracúvaním svojich osobných údajov v rozsahu: titul, meno, priezvisko, bydlisko/adresa na doručovanie, e-mailová adresa a kontaktné telefónne číslo za účelom zasielania marketingových noviniek, newslettera a informácií formou e-mailu odoslaného na uvedenú e-mailovú adresu, formou sms odoslanej na uvedené telefónne číslo, alebo volaním na uvedené telefónne číslo, alebo formou písomnej korešpondencie na uvedenú adresu. Dotknutá osoba udeľuje predávajúcemu súhlas so spracovaním osobných údajov na uvedený účel na dobu 5 rokov odo dňa ich poskytnutia (ďalej len „doba platnosti súhlasu“). Súhlas so spracovaním osobných údajov na účel podľa tohto bodu 10.4 je dotknutá osoba oprávnená kedykoľvek odvolať, a to doručením vyhlásenia o odvolaní súhlasu na e-mailovú adresu predávajúceho info@reklamask.sk. Predávajúci po uplynutí doby platnosti súhlasu, alebo po obdržaní odvolania súhlasu so spracúvaním osobných údajov zabezpečí bezodkladne blokovanie a likvidáciu osobných údajov dotknutej osoby. Poskytnutie osobných údajov ako aj udelenie Vášho súhlasu s ich spracúvaním je slobodné, dobrovoľné a určité. Predávajúci vyhlasuje, že na iné účely ako je uvedené v týchto Všeobecných obchodných podmienkach a Reklamačnom poriadku, bude získavať osobné údaje vždy osobitne na základe súhlasu dotknutej osoby a zároveň zabezpečí, aby sa tieto osobné údaje spracúvali a využívali výlučne spôsobom, ktorý zodpovedá účelu na ktorý boli zhromaždené a nebude ich združovať s osobnými údajmi, ktoré boli získané za účelom plnenia kúpnej zmluvy.

10.6. Ustanovenia o podmienkach spracúvania osobných údajov dotknutých osôb podľa týchto Všeobecných obchodných podmienkach a Reklamačnom poriadku platia pre všetky dotknuté osoby primerane.

10.7. Osobné údaje dotknutej osoby budú poskytnuté a sprístupnené nasledovným tretím stranám, resp. okruhu príjemcov za účelom doručenia objednávky:

  • a) Slovak Parcel Service s.r.o., Authorised Service Contractor for UPS Zvolenská cesta 15063/3A, 974 05 Banská Bystrica, Slovenská republika , IČO: 31 329 217, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Bratislava I, Oddiel Sro, Vložka č.3215/B.
  • b) GLS General Logistics Systems Slovakia s.r.o., so sídlom Budča 1039, 962 33 Budča, Slovenská republika, IČO: 36 624 942, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Banská Bystrica
  • c) Direct Parcel Distribution SK, s.r.o., IČO: 35 834 498, so sídlom Technická 7, 82104 Bratislava

10.8. Predávajúci vyhlasuje, že spracúva len správne, úplné, a podľa možností aktualizované osobné údaje dotknutých osôb, zabezpečuje, aby sa osobné údaje spracúvali a využívali výlučne spôsobom, ktorý zodpovedá vymedzenému účelu a po splnení účelu ich spracúvania zabezpečí ich likvidáciu. Osobné údaje dotknutých osôb spracúva v elektronickej a listinnej forme a prijatými vhodnými a organizačnými opatreniami zaisťuje ich bezpečnosť, aby nedošlo k ich neoprávnenému sprístupnenie, poškodeniu, zničeniu, strate, zmene, alebo akémukoľvek inému neprípustnému spôsobu spracúvania.

10.9. Predávajúci vyhlasuje, že súhlas dotknutej osoby si nebude vynucovať a ani podmieňovať hrozbou odmietnutia zmluvného vzťahu, tovaru alebo povinnosti ustanovenej predávajúcemu. Získané údaje nepodliehajú profilovaniu ani automatizovanému rozhodovaniu. Prevádzkovateľ nezamýšľa prenos osobných údajov do tretej krajiny ani medzinárodnej organizácií. 

10.10. Dotknutá osoba berie na vedomie, že spracúvanie osobných údajov osoby mladšej ako 16 rokov na základe súhlasu je zákonné iba za podmienky a v rozsahu, v akom takýto súhlas poskytol alebo schválil jej zákonný zástupca. Dotknutá osoba, ktorá má menej ako 16 rokov je preto povinná požiadať svojho zákonného zástupcu (rodiča) o súhlas so spracovaním jeho osobných údajov predávajúcim.

10.11. Dotknutá osoba vyhlasuje, že poskytnuté osobné údaje sú pravdivé, aktuálne a boli poskytnuté slobodne.

10.12. Dotknutá osoba potvrdzuje, že bola poučená o svojich právach dotknutej osoby:

  • a) Poskytnutie osobných údajov je dobrovoľné.
  • b) Dotknutá osoba má právo kedykoľvek požiadať o aktualizáciu, doplnenie, alebo opravu svojich osobných údajov a to zaslaním žiadosti na e-mailovú adresu predávajúceho.
  • c) Dotknutá osoba má právo na základe bezdplatnej písomnej žiadosti od predávajúceho vyžadovať:
    • i) potvrdenie, či sú alebo nie sú osobné údaje o ňom spracúvané,
    • ii) informácie o spracúvaní osobných údajov v informačnom systéme v rozsahu stanovenom ZnOOÚ,
    • iii) presné informácie o zdroji, z ktorého predávajúci získal jeho osobné údaje na spracúvanie,
    • iv) zoznam osobných údajov, ktoré sú predmetom spracúvania,
    • v) opravu alebo likvidáciu svojich nesprávnych, neúplných alebo neaktuálnych osobných údajov, ktoré sú predmetom spracúvania,
    • vi) likvidáciu jeho osobných údajov, ktorých účel spracúvania sa skončil,
    • vii) likvidáciu jeho osobných údajov, ktoré sú predmetom spracúvania, ak došlo k porušeniu ZnOOÚ alebo iného platného právneho predpisu SR,
    • viii) blokovanie jeho osobných údajov z dôvodu odvolania súhlasu pred uplynutím času jeho platnosti, ak predávajúci spracúva osobné údaje na základe jeho súhlasu.
    • ix) obmedzenie spracúvaných osobných údajov,
    • x) prenosnosť osobných údajov podľa § 26 ZnOOÚ.
  • d) Dotknutá osoba má právo na základe bezdplatnej písomnej žiadosti namietať voči spracúvaniu jeho osobných údajov podľa §27 ZnOOÚ. Ak tomu nebránia zákonné dôvody a preukáže sa, že námietka dotknutej osoby je oprávnená, predávajúci je povinný osobné údaje, ktorých spracúvanie dotknutá osoba namietala bez zbytočného odkladu blokovať a zlikvidovať ihneď, ako to okolnosti dovolia.
  • e) Dotknutá osoba je oprávnená pri podozrení, že jeho osobné údaje sa neoprávnene spracúvajú, podať o tom oznámenie Úradu na ochranu osobných údajov.

10.13. Predávajúci je povinný písomne vybaviť žiadosť dotknutej osoby a písomne ho informovať najneskoršie do 30 dní od prijatia žiadosti alebo požiadavky.

10.14. Dotknutá osoba, ktorá je registrovaná na internetovej stránke Predávajúceho má prístup k histórii a online stavu vybavenia svojich objednávok. Zmenu / opravu osobných údajov môže zaregistrovaná dotknutá osoba realizovať aj priamo na stránke internetového obchodu po prihlásení sa na svoj zákaznícky účet. Zrušenie zákazníckeho účtu môže dotknutá osoba uskutočniť zaslaním emailu na info@reklamask.sk, pričom uvedie svoje prihlasovacie meno (emailová adresa) a ako predmet správy napíše „ZMAZ UZIVATELA“.

10.15. Predávajúci využíva nasledujúce kategórie spracovávaných údajov:

  • i) Údaje o navigácii.
  • ii) Informačné systémy a softwarové procesy potrebné na fungovanie internetových stránok elektronického obchodu predávajúceho zhromažďujú v priebehu svojej normálnej prevádzky niektoré osobné údaje, ktorých poskytnutie vyplýva z používania internetových komunikačných protokolov. Ide o informácie, ktoré sa nezhromažďujú preto, aby sa spájali s konkrétnymi osobami, ale vzhľadom na svoju povahu môžu umožniť identifikáciu používateľov po ich spracovaní a spojení s údajmi nachádzajúcimi sa u tretích subjektov. Do tejto kategórie údajov patria IP adresy alebo názvy domén počítačov používaných dotknutými osobami, ktorí sa pripájajú na stránky, adresy URI (Uniform Resource Identifier) požadovaných zdrojov, časy takých požiadaviek, metóda používaná pri odosielaní danej požiadavky na server, veľkosť súboru zaslaného ako odpoveď, číselný kód vyjadrujúci stav odozvy servera (úspešné vykonanie, chyba, atď.) a iné parametre týkajúce sa operačného systému a počítačového prostredia dotknutej osoby. Tieto údaje budú použité výlučne na účely získavania anonymných štatistických informácií o používaní stránok a na kontrolu ich správneho fungovania. Tieto údaje by mohli byť použité na zistenie zodpovednosti v prípade spáchania počítačovej kriminality proti našim stránkam.
  • iii) Údaje dobrovoľne poskytované zo strany dotknutej osoby.
  • iv) Zo samotnej povahy nepovinného, otvoreného a dobrovoľného odosielania elektronickej pošty na adresy uvedené v týchto Všeobecných obchodných podmienkach a Reklamačného poriadku a elektronických obchodoch predávajúceho vyplýva, že sa nevyhnutne získava adresa odosielateľa, ktorá je nevyhnutná na zaslanie odpovede na jeho žiadosti, ako aj prípadné ďalšie osobné údaje uvedené v správe.
  • v) Na jednotlivých stránkach používaných na poskytovanie jednotlivých služieb na vyžiadanie sa používajú konkrétne súhrnné informácie. Žiadame dotknuté osoby, aby vo svojich žiadostiach o služby alebo vo svojich otázkach, neuvádzali mená alebo iné osobné údaje iných tretích subjektov, ktoré nie sú nevyhnutne potrebné.
  • vi) Cookies, sú malé textové súbory, ktoré sa nahrajú na pevný disk počítača len na základe povolenia. V prípade súhlasu sa text nahrá do súboru malých rozmerov. Cookies uľahčujú analýzu navigácie na internete alebo rozpoznajú, keď niekto navštívi nejakú konkrétnu webovú stránku, a umožňujú internetovým aplikáciám odosielať informácie jednotlivým používateľom. V tejto súvislosti sa zo stránok nezískavajú žiadne osobné údaje dotknutých osôb. Cookies sa nepoužívajú na prenos informácií osobného charakteru, a nepoužívajú sa ani tzv. cookies relácie, trvalé súbory cookies akéhokoľvek typu alebo systémy na sledovanie používateľov. Nastavenie použitia súborov cookies je súčasťou Vášho internetového prehliadača. Väčšina prehliadačov súbory cookies vo východiskovom nastavení automaticky prijíma. Súbory cookies možno pomocou vášho webového prehliadača odmietnuť.
  • vii) Pre niektoré funkcie v rámci našich webových stránok využívame ako dodávateľa tretiu stranu, napríklad služby spoločnosti Google alebo prepojenia na túto službu.

platné od 1.1.2024